Motýlci

Home / Portfolio / Motýlci
Motýlci

Otec roku 😀                                   Na zahradě si jen nehrajeme…

 

Oslavovali jsme Den dětí, jak jinak než sportováním. 

 

 

Tak dnes to vypuklo!!!

První den ve školce po nucené přestávce jsme v naší třídě ustáli se ctí! Děti byly skvělé a srdíčka nám všem pohladilo dnešní ranní setkání! Bylo vidět, že děti se do školky moc těšily a my na ně také.

 

 

 

 

Milé děti a rodičové  

sice se brzy uvidíme, ale přesto vám posíláme poslední pozdravy 🙂

Tématický blok :         Otvíráme dveře létu

Podtéma :      Moje tělo, prevence před úrazy

 

BÁSNIČKA:

CO JE TO?

To je bříško, to jsou záda, to je čelo, tváře, brada.

To jsou lokty, ramena, chodidla a kolena.

To jsou boty, kalhoty, košile a svetr.

Copak je to dohromady? Já …(jméno dítěte).

 

RUCE

To jsou prsty, to jsou dlaně, mýdlo s vodou patří na ně.

A po mýdle dobré jídlo a po jídle zase mýdlo.

….a ještě jedna

Ruce, ruce, ručičky, máte pěkné prstíčky,

Máte pěkné dlaně, zatleskáme na ně.

 

PÍSNIČKA:  Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce……

GRAFOMOTORIKA: Horní a dolní oblouk.

POHYBOVÁ CHVILKA: domácí překážková dráha – podlez, přelez, přeskoč, plaz se, obejdi, vyhni se….vymyslete dětem bezpečné cvičení doma, na zahradě,       v přírodě.

LOGOPEDICKÁ CHVILKA: oromotorika

 

 

 

POHÁDKA: Prasátko Pepina – díl Nemoc, zdroj youtube

Práce s pohádkou

  • S kým bydlela Pepina?
  • Jakou nemoc Pepina dostala?
  • Kdo Pepinu musel prohlédnout?
  • Měla Pepina kamarádku? Proč si s ní telefonovala?
  • Omalovánka

JEMNÁ MOTORIKA:  dospělý pomůže nakreslit prasátko, dítě ozdobí prasátko puntíky, např.prstem namočeným v barvě, fixem, apod.

VÝTVARNÁ CHVILKA: nakresli, co bylo v pohádce.

ROZVOJ MATEMATICKÝCH PŘEDSTAV:

  • porovnání velikostí velký x malý,
  • spočítej členy rodiny prasátka Pepy (i ovce)
  • kolik bylo doktorů?
  • kolik bylo kamarádů?

Úkol na tento týden:

  • udělej 5 dřepů
  • poskakuj na jedné a druhé noze
  • lez po čtyřech
  • skákej jako žába
  • couvání – chůze pozadu
  • cval – cválej jako koníček

 

 

 

Milé děti, blíží se svátek všech maminek. Protože si nemůžeme vyrobit přáníčko pro maminky ve školce, zkuste to doma třeba s tátou. Uvidíte, jak mamince uděláte radost

 

 

 

Posíláme pozdravy všem dětem! Tak jak se vám dařily úkoly? Máte šikovné děti!

Na dalších 14.dní dní jsme pro vás a děti připravily povídání o dopravě a dopravních prostředcích. Můžete si vybrat z následující nabídky :-). Přejeme krásné jarní dny a zdraví!

Tématický blok:    SLUNÍČKO VOLÁ   

Podtéma:               HRAJEME SI NA ŘIDIČE

Hrejte si od 27.4. do 8.5.2020

 

Básnička:

Co máš dělat na červenou, když se kolem auta ženou?

Na chodníku klidně stát, v jízdní dráhu nevbíhat!

Písnička: úvodní z příběhu, viz níže

Pohádka: Červený traktůrek (Youtube), epizoda: Červený traktůrek a rybníček

Práce s pohádkou:

  1. Pojmenuj dopravní prostředky.
  2. Urči jejich barvy.
  3. K čemu slouží a kde jezdí různé dopravní?
  4. Pamatuješ si některá jména z příběhu?
  5. Co se stalo Hugovi?
  6. Jak Standa Huga zachránil?
  7. Pokud máte tiskárnu…..omalovánka

    

Grafomotorika:

  1. Auto jede do garáže. Sleduj dráhu auta prstem, pak tužkou, pastelkou. Papír A4, vlevo auto, vpravo garáž. Rodič nakreslí libovolně klikatou cestu (čáru) vedoucí od auta ke garáži. Prosím nekomplikujte to dětem křížením, pouze klikatá, nahoru, dolů apod.
  2. Hasiči jedou k požáru.

 

3.  Sledovat cestičku shora dolů, prstem, tužkou, pastelkou…

 

4. Spoj čarou stejné prostředky, poznáš, které k sobě patří?

 

 

Logopedická chvilka – nápodoba zvuků dopravních prostředků. Auto  – tútú, traktor – tatatata, vlak – ššššš, parník  – húhú, hasičské auto, záchranka, policie……

 

Pohybová chvilka:

  1. hra Na řidiče, auto jede –  běh, stojí – zastavit. Zatavit okamžitě! Můžete si domluvit jiný signál pro zastavení, třeba cinknutí, tlesknutí apod. Podpořte – stoj – jako skála, jako ze železa ….
  2. Říkanka s pohybem – Kolo

 

Jemná motorika :

poskládej z Lega, nebo z jiné stavebnice libovolný dopravní prostředek, garáž,  dům…..

 

Úkol na tento týden: 

  1. při procházce pojmenuje dítě dopravní prostředky kolem sebe, barvy, dopravní značky, poř.značky aut J.
  2. Některé dopravní prostředky vozí lidi, jiné ne. Co všechno může vézt nákladní dopr.prostředek?
  3. Povídejte si o tom, jak hasiči, policie a záchranka pomáhají nám lidem.

 

Značky aut.

Dopravní značky

 

Můžete si společně dopravní značky vyrobit. Vystřihnout a slepit.

 

Výtvarná chvilka: vzpomeňte si, jak to bylo v pohádce, popř.si ji znovu pusťte. Malujte, kreslete postavy, auta, rybníčky….. Zvolte libovolnou techniku – lepení, kreslení, malování, stříhání……

 

Rozvoj matematických představ:

  1. Spočítej, kolik kol mají různé dopravné prostředky (auto, kolo, traktor, letadlo, motorka, apod…)
  2. Kolik vozí lidí, nákladu – porovnej málo x moc.

Můžete se pochlubit, fotky, videa můžete posílat přes WhatsApp. Pokud ovšem ve svém mobilu máte tuto aplikaci Najdete mě i v aplikaci Messenger. Stačí zadat jméno a příjmení.

Buďte zdrávi, obejměte za nás vaše dítě 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdravíme Vás po Velikonocích a posíláme pár nápadů a námětů k zábavě s dětmi doma. Zatím zůstává mateřská škola uzavřena. informace ohledně jejího znovuotevření hledejte na našich stránkách. Moc děti i vás rodiče zdravíme a myslíme na vás 🙂

Tématický blok:  Sluníčko volá

Podtéma: Co se děje v trávě

 

Básnička: děti ji znají!

Leze, leze brouk

vítr do něj fouk. (lezení po čtyřech)

Roztočil se dokola,

zavolejte doktora!  (točení dokola na čtyřech)

Převalil se brouk! (leh na záda, třepat nohama i rukama)

 

Písnička: napodobit pohybem, děti znají!

Šel zahradník do zahrady s motykou, s motykou,

vykopal tam rozmarýnu velikou, velikou.

Nebyla to rozmarýna, byl to křen, byl to křen.

Vyhodil ho zahradníček z okna ven, z okna ven.

 

Pohádka: Včelka Mája (zdroj youtube)

epizoda:  Mája a motýl

práce s pohádkou:

  1. pojmenuj postavy z pohádky
  2. co se stalo housence?
  3. jak Mája a Vilík pomáhali housence?
  4. kdo je Hop?
  5. jak se z housenky stal motýl?

Grafomotorika: sledovat správný úchop tužky, vhodné sezení)

  1. jak roste tráva ( čáry zespodu nahoru)
  2. jak prší ( čáry shora dolů)

Logopedická chvilka:

napodobuj jak housenka plakala, smála se, zlobila se, kousala listy

Pohybová chvilka:

skoky snožmo popř.přes nízké překážky (jako Hop), proleť se jako motýl.

Jemná motorika:

zkus pomocí kolíčku na prádlo pověsit vyprané ponožky na prádelní šňůru.

Úkol na tento týden: v usušeném prádle vyhledej stejné ponožky.

Výtvarná chvilka: nakresli něco z pohádky (tráva, kytky, housenka, Mája….)

Rozvoj matematických představ: najdi a pojmenuj ve svém okolí kruh, čtverec, trojúhelník

   

 

 

Milí rodiče,

z důvodu karantény je školka zavřená a proto vás kontaktujeme alespoň takto. Především vás chci pozdravit      a popřát vám pevné zdraví a nervy. Věřím, že toto období brzy skončí a sejdeme se s dětmi i s vámi zase v naší školce.

Navzdory ne zrovna šťastné době si dovolím popřát Vám  krásné Velikonoce a poslat vašim dětem                        (i vám) nějakou maličkou zábavu. Pokud nemáte potřebné pomůcky, jen si společně s dětmi prohlédněte obrázky. :-)Iva K. a Zuzka P.

1.

  pokuste se vyrobit, je to jednoduché. Dětem pomozte se stříháním. Dokreslení očí, zobáčku, peříček……zvládnou děti samy 🙂

 

2.

Vykopírujte, řekněte si, co je na omalovánce. Děti se s labyrintem již setkaly, znají to. Nejprve pracují prstem, pak tužkou.

* Doolhof

3.Naučte se s dětmi jednoduchou říkanku. Vyberte si, která půjde lépe.

Hody, hody, doprovody,
dejte vejce malovaný.
Nedáte-li malovaný,
dejte aspoň bílý,
slepička vám snese jiný…

 

Já jsem malý koledníček, tetičko,
přišel jsem si pro červený vajíčko.

Pro vajíčko červený,
pro koláč bílý, jsem-li já vám, tetičko,
koledníček milý?

 

Básnička - Velikonoce

 

4.  Vybarvujte.

5. Povídejte se s dětmi znacích jarního období.

Jarní pexeso

 

6. Jednoduché kuřátko, vylepit natrhanými kousky papíru. Pokud zrovna nemáte barevné papíry, stačí papír z letáků, z novin, je to i tak moc pěkné.

for Easter nounoucoindespetits s blog #easter #nounoucoindespetits

PĚKNOU ZÁBAVU !!!

 

Třídu Motýlků navštěvují dětí nejmladšího věku, 3 – 4 roky. Prostory, stejně jako materiální vybavení, jsou této věkové kategorii přizpůsobeny. V herně se nachází několik herních koutků (kadeřnictví, kuchyňka, relaxační koutek, manipulační a konstruktivní hry, aj.). Dětem je vytvářeno bezpečné prostředí, ve kterém se cítí dobře a současně podporuje jejich zvídavost, aktivitu. Děti jsou vedeny k samostatnosti v sebeobsluze, při hrách,            v pohybových a praktických činnostech. S dětmi pracují dvě kvalifikované učitelky – Iva Kunčická a Mgr.Zuzana Poláchová.